سوال خنداننده شو تهیه کننده مسابقه برنامه

سوال: خنداننده شو تهیه کننده مسابقه برنامه خندوانه همراه مخاطب برنامه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی معرکه گیری آمریکا علیه قدرت موشکی کشور عزیزمان ایران

    کاخ سفید که از همراهی نکردن اروپا با خود در خروج از برجام و تحریم کشور عزیزمان ایران ناامید شده، درحالی که به آخرین تیرهای ترکش خود رسیده، اکنون توان موشکی کشور

    معرکه گیری آمریکا علیه قدرت موشکی کشور عزیزمان ایران

    معرکه گیری آمریکا علیه قدرت موشکی ایران

    عبارات مهم : اروپا

    کاخ سفید که از همراهی نکردن اروپا با خود در خروج از برجام و تحریم کشور عزیزمان ایران ناامید شده، درحالی که به آخرین تیرهای ترکش خود رسیده، اکنون توان موشکی کشور عزیزمان ایران را بهانه ای جهت فشار به اروپایی ها و ترغیب آنان جهت تبعیت از تحریم های غیرقانونی خود قرار داده است.

    به گزارش ایرنا، نزدیک به یک سال پیش آمریکا نمایشی را با کارگردانی نیکی هیلی سفیر این کشور در شرکت ملل شروع کرد که پیشتر مشابه آن را راجع به عراق و لیبی انجام داده بود. هیلی آذر ماه سال گذشته از سفیران 15 کشور عضو شورای امنیت شرکت ملل متحد خواست به واشنگتن بروند تا از باقیمانده موشک شلیک شده است به وسیله یمنی ها به ریاض دیدن کنند.

    سناریوی خیال پردازانه واشنگتن این بود که با نمایش تکه هایی از قراضه موشک شلیک شده است به ریاض، این موشک را ساخت کشور عزیزمان ایران جا زده و پایتخت کشور عزیزمان ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت شرکت ملل در تحریم فروش تسلیحات به یمن متهم کنند.

    معرکه گیری آمریکا علیه قدرت موشکی کشور عزیزمان ایران

    در آن وقت هنوز دونالد ترامپ به تهدیدهای خود مبنی بر خروج از توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران عمل نکرده بود و همواره با سیاست ترساندن می خواست اروپا را در زیاد کردن فشار علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت مذاکره دوباره راجع به این توافق و پرداختن به موارد مورد نظر خود متقاعد کند.

    دولت ترامپ علاوه بر زیاد کردن رفت و آمدهای دیپلماتیک جهت همراه کردن اروپایی ها و چین و روسیه با خود در این موضوع، این نمایش را ترتیب داده بود تا به ظن خود دنیا را از ترساندن موشکی (!) کشور عزیزمان ایران بترساند.

    کاخ سفید که از همراهی نکردن اروپا با خود در خروج از برجام و تحریم کشور عزیزمان ایران ناامید شده، درحالی که به آخرین تیرهای ترکش خود رسیده، اکنون توان موشکی کشور

    هیلی بعد از دیدار سفیران کشورهای عضو شورای امنیت از قطعات آهنی، در جمع خبرنگاران سخنان ضد ایرانی همیشگی ترامپ را با لحنی دیگر تکرار کرد و گفت که اعتقاد دارد اقدام علیه برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران می تواند توافق هسته ای را نجات دهد.

    بر اساس تحلیل رسانه ها، صحبت هیلی به گونه ای طراحی شده است بود تا کشورهای اروپایی حامی توافق اتمی با کشور عزیزمان ایران را تشویق کند جهت حفظ «برجام» بر برنامه های موشکی و دیگر فعالیت های کشور عزیزمان ایران متمرکز شوند.

    هیلی مدعی شد دنیا باید کشور عزیزمان ایران را بابت برنامه موشک بالستیک و نقض قطعنامه شورای امنیت مجازات کند. در این صورت ترامپ جهت باقی ماندن در برجام متقاعد می شود.

    معرکه گیری آمریکا علیه قدرت موشکی کشور عزیزمان ایران

    اما خیلی سریع نشانه های به سنگ خوردن تیر آمریکا آشکار شد و بلافاصله بعد از این جنجال رسانه ای، «فرحان حق» جانشین سخنگوی دبیرکل شرکت ملل متحد گفت مدارک قاطعی دال بر مشخص شدن کشور سازنده موشک های شلیک شده است از یمن به عربستان وجود ندارد.

    مجله فارن پالسی با گزارش صحبت های هیلی در مطلبی نوشت: شواهدی که دولت تازه کاخ سفید ارائه کرده در شرکت ملل تایید شده است نیست و قطعات موشکی ارائه شده است دارای بخش هایی بوده که ساخت آمریکا است.

    کاخ سفید که از همراهی نکردن اروپا با خود در خروج از برجام و تحریم کشور عزیزمان ایران ناامید شده، درحالی که به آخرین تیرهای ترکش خود رسیده، اکنون توان موشکی کشور

    اروپایی ها اگرچه از شروع دوران ریاست جمهوری ترامپ همواره بر حمایت از برجام و مخالفت با ترساندن وی جهت خروج از این توافق پافشار کرده بودند، ولی با فشارهای کاخ سفید میل به خود به پرداختن به پرسشها موشکی کشور عزیزمان ایران در بعضی کشورها و به خاص فرانسه آشکار کردند.

    امانوئل مکرون مدیر جمهوری فرانسه پیشنهاد توافق مکمل برجام را جهت پرداختن به عنوان موشکی و نفوذ منطقه ای کشور عزیزمان ایران داد تا ترامپ را راضی به ماندن در برجام کند.

    معرکه گیری آمریکا علیه قدرت موشکی کشور عزیزمان ایران

    این کش و قوس ادامه داشت تا اینکه مکرون در اوایل اردیبهشت امسال در سفری به واشنگتن آخرین تلاش خود را جهت جلب رضایت ترامپ انجام داد ولی به زودی مشخص شد، تلاشی واهی بوده است.

    ترامپ آنگونه که قول داده بود قطعنامه 2231 شورای امنیت شرکت ملل را نقض کرد و در 18 اردیبهشت ماه امسال خروج آمریکا را از برجام اعلام و دستور بازگرداندن تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران را صادر کرد.

    پس از خروج ترامپ دیگر خبری از پیشنهاد توافق مکمل برجام نبود و دیگر طرف های برجام یعنی آلمان، انگلیس، چین، روسیه، فرانسه و اتحادیه اروپا به صورت همصدا بر استمرار برجام و حمایت از بهره مندی کشور عزیزمان ایران از منافع اقتصادی این توافق تاکید می کردند.

    دولت ترامپ که گویا قصد داشت همه دستاوردهای چندجانبه گرایی را یکسره به باد دهد، توافق های بین المللی را یکی بعد از دیگری از بین می برد و نوبت به تجارت آزاد رسیده بود که آمریکا خود از حامیان درجه یک آن به شمار می رفت.

    ترامپ از آخرهای سال گذشته با اعلام تعرفه های تازه بر واردات فولاد و آلومینیوم گام دیگری در جهت یک جانبه گرایی و دور کردن واشنگتن از هم پیمانان خود برداشته بود.

    تعرفه های سنگین بر واردات این فلزات، کشورهای اروپایی را بسیار دلواپس کرد و آن ها را به تلاش جهت معاف شدن از این تعرفه ها و یا ایجاد توافق با کاخ سفید پیمان شکن ترامپ واداشته بود. ولی بعضی تحلیلگران بر این باور بودند که کاخ سفید قصد دارد از تعرفه های تجاری نیز جهت امتیازگیری از اروپایی ها در جهت فشار بر کشور عزیزمان ایران استفاده کند.

    دولت ترامپ یک معافیت 6 ماهه جهت اتحادیه اروپا و بعضی دیگر کشورها از تعرفه های تازه داده بود، ولی تحلیلگران می گفتند که واشنگتن به دنبال توافقی متعارف با اتحادیه اروپا نیست؛ بلکه در پی استفاده از ترساندن زیاد کردن تعرفه های تجاری به عنوان اهرم فشاری جهت جلب همکاری اروپا اطراف مخارج دفاعی ناتو و تحریم های کشور عزیزمان ایران است.

    یکی دیگر از شواهد روش غیرمعمول ترامپ جهت کسب امتیاز از متحدان اروپایی واشنگتن، بیانات «ریچارد گرنل» سفیر تازه آمریکا در آلمان در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز است که گفته بود در صورت همکاری نزدیک اتحادیه اروپا با واشنگتن در عنوان ایران، ترامپ ممکن است مایل به معافیت دائم این اتحادیه از تعرفه های تجاری باشد.

    اما در نهایت این اهرم های فشار کاخ سفید نیز کار نکرد و باوجود بازگرداندن همه تحریم های آمریکا علیه ملت کشور عزیزمان ایران که در دو دوره در 15 مرداد و 14 آبان ماه اجرایی شد، اروپا و چین و روسیه موضع اصولی خود در حمایت از برجام و منافع اقتصادی کشور عزیزمان ایران را عوض کردن ندادند.

    اتحادیه اروپا افزون بر احیای قانون انسداد در تنبیه آن دسته از شرکت های اروپایی که به بهانه پیروی از تحریم های آمریکا از بازار کشور عزیزمان ایران خارج شوند، در پی آن برآمد که سازوکار مالی خاص ای جهت حفظ تبادلات مالی با کشور عزیزمان ایران ایجاد کند.

    این اتحادیه سازوکاری موسوم به SPV را طراحی کرد که سامانه ای مالی جهت انجام مبادلات مالی با کشور عزیزمان ایران بدون نیاز به بانک های اروپایی ایجاد می کرد تا شرکت های اروپایی حاضر در بازار کشور عزیزمان ایران از تحریم های آمریکا مصون بمانند.

    به گفته مقام های اتحادیه اروپا این سامانه در حال طی مراحل نهایی خود است و فرانسه و آلمان میزبانی این سامانه را پذیرفته اند و این سامانه تا اوایل سال 2019 میلادی عملیاتی خواهد شد.

    در همین حال رسانه های آمریکایی نیز اذعان می کنند که با وجود تحریم های آمریکا و فشار همه جانبه ای که دولت ترامپ شروع کرده، کشور عزیزمان ایران همچنان صادرات نفت بالایی دارد که نشانه شکست سیاست ضدایرانی کاخ سفید است.

    واشنگتن همچنین در اقدامی که نشانه ای دیگر از شکست سیاست های یکجانبه آن هست، بعد از اعلام دور دوم تحریم ها علیه ملت کشور عزیزمان ایران که مشمول بر تحریم های نفتی بود، 8 کشور را از این تحریم ها معاف کرد تا از زیاد کردن سرسام آور قیمت نفت جلوگیری کند.

    اکنون که واشنگتن از همه ترفندهای خود جهت همراه کردن اروپایی ها ناامید شده، عجیب است که بدون توجه به مثل معروف «آزموده را آزمودن اشتباه است» باز به همان نمایش پاره های موشکی و ادعاهای واهی راجع به توان موشکی کشور عزیزمان ایران روی آورده است.

    وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته در ادامه نمایش تکراری که از سال گذشته با همکاری امارات و رژیم صهیونیستی با اجرای هیلی در شرکت ملل شروع شد، بار دیگر وحشت و واهمه خود را از نفوذ کشور عزیزمان ایران در منطقه به اجرا گذاشت و اقدام به نمایش قطعه ها و تکه های تسلیحاتی کرد که مدعی است از سوی کشور عزیزمان ایران به یمن و افغانستان ارسال شده است تا به وسیله شبه نظامیان به کار گرفته شود.

    این بار مجری این نمایش برایان هوک مدیر گروه اقدام علیه کشور عزیزمان ایران در وزارت خارجه آمریکا بود که مدعی شد تسلیحات نمایش داده شده است دارای نشانه هایی است که ثابت می کند ساخت کشور عزیزمان ایران است.

    همزمان با این نمایش پاره های آهن به وسیله وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو مدیر این وزارتخانه نیز به اتهام پراکنی علیه کشور عزیزمان ایران پرداخت تا کمی از فشارهای بین المللی علیه عربستان را کم کردن داده و فشار بر اروپا را زیاد کند.

    پمپئو در حالی کشور عزیزمان ایران را به شدت یافتن جنگ در یمن و زحمت مردم این کشور متهم کرد، که عربستان به همراه کشورهای دیگر عضو ائتلاف عربی این جنگ ویرانگر را به یمنی ها تحمیل کرده و تاکنون بیش از 16 هزار نفر از مردم این کشور فقیر را به کام فوت کشانده اند.

    عجیب تر اینکه پمپئو تلاش کرد عربستان را در فکر کمک به مردم یمن نشان دهد و گفت: عربستان میلیاردها دلار جهت تسکین آلام یمنی ها سرمایه گذاری کرده ولی کشور عزیزمان ایران هیچ سرمایه گذاری نکرده است!

    این ادعاها در حالی است که «هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد که کشورش از کشور عزیزمان ایران سلاح دریافت نکرده و موشک های بالستیک یمن سال ها پیش از اتحاد جماهیر شوروی دریافت شده است بود.

    عبدالله افزود: باید بگویم که ما این موشک ها را از مدتها پیش از روس ها داشتیم و ما آنها را ارتقا دادیم تا از خودمان دفاع کنیم. ایرانی ها هیچ موشکی به یمن نیاوردند و من به تمام دنیا می گویم ما موشک هایی داریم که می توان با آنها تا سال ها با سعودی ها جنگید.

    پمپئو روز شنبه نیز جهت ترساندن جلوه دادن توان موشکی کشور عزیزمان ایران و ترغیب اروپایی ها جهت همراه شدن با آمریکا، با این ادعا که پایتخت کشور عزیزمان ایران یک موشک بالستیک میان برد آزمایش کرده که توان حمل چندین کلاهک هسته ای را دارد، گفت: کشور عزیزمان ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت شرکت ملل را نقض کرده است.

    محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در تصویر العمل به این بیانات پمپئو، در پیامی توئیتری نوشت: حالا دیگر «سورئالیسم» به مشی ایالات متحده در امور خارجه بدل شده است است: در حالی که خود قطعنامه 2231 شورای امنیت شرکت ملل را نقض می کند، و حتی کسانی را که نمی خواهند با تبعیت از تحریم های غیرقانونی آمریکا آن را نقض کنند، ترساندن به مجازات می کند، به دروغ کشور عزیزمان ایران را متهم به نقض همان قطعنامه می کند. دورویی!

    همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در تصویر العمل به این اظهارات، با اشاره به اطلاعی پمپئو از مواضع کشور عزیزمان ایران در ارتباط با سیاست موشکی، افزود: مواضع جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در مورد سیاست های موشکی کاملا روشن است و بارها اعلام شده است و مجددا اعلام می کنم که این سیاست ها، سیاستی داخلی و مربوط به جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است.

    وی با تاکید بر اینکه برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران موضوعی کاملا دفاعی است نه تهاجمی، ادامه داد: ما ناچار هستیم که در این منطقه پرآشوب و وضعیتی که بر آن حاکم بوده است و همچنین با توجه به تجاربی که از جنگ تحمیلی و دیگر وقایع رخ داده در این منطقه حساس به دست آورده ایم جهت دفاع از کیان کشور، خودمان را به هر آنچه جهت دفاع به آن نیاز داریم مجهز کنیم.

    سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: البته جای تعجب دارد لیکن پمپئو در سخنان خود به قطعنامه 2231 شورای امنیت استناد می کند که خودش با خروج از برجام این قطعنامه را نقض کرده، و باز با استناد به این قطعنامه تلاش می کند دیگران را به خروج از برجام و طبعاً خروج از این قطعنامه تشویق کند.

    روشن است که این فشارهای تازه آمریکا نیز مانند گذشته راه به جایی نخواهد برد چراکه ماهیت برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران دفاعی بوده و قطعنامه 2231 شورای امنیت نیز هیچ ممنوعیتی جهت برنامه موشکی تعیین نکرده است و واشنگتن با ناامیدی آخرین تیرهای ترکش خود را در تاریکی رها می کند تا شاید سودی به حال سیاست های بی حاصل کاخ سفید شود.

    واژه های کلیدی: اروپا | ایران | ایرانی | آمریکا | ایرانی | قطعنامه | تحریم ها | توان موشکی | دولت ترامپ | دونالد ترامپ | رسانه های آمریکا


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار